09
Oct

1
marketing

Strategia ta de marketing in cautarea unui loc de munca

Inainte de a incepe campania ta pentru cautarea unui loc de munca trebuie sa iti pui la punct un plan de marketing personal. In planul tau de marketing vei pune la punct strategia prin care ai de gand sa dobandesti locul de munca dorit.

Ar trebui sa privesti cautarea  unui job ca pe o campanie de marketing, in care tu, candidatul esti produsul. Toate produsele, chiar si cele mai bune din ele, au in spate o strategie de marketing de success. Astfel trebuie sa pui la punct un plan inteligent si flexibil. Primul pas este sa depistezi publicul tau tinta. Trebuie sa identifici tipul de angajator caruia i te adresezi, care este organizatia sau compania care este in cautarea unui angajat cu calificarile tale? Din ce industrie sau domeniu face parte compania? Sunt multe companii in industrie care cauta un angajat cu calificarile si pregatirea ta?

Astfel, candidatii care isi construiesc un brand personal puternic si pun la punct o strategie de marketing minutioasa, isi sporesc consistent sansele de a fi reperati de catre angajatori. Desi cele mai multe persoane care sunt in cautarea unui loc de munca nu isi pun la punct un plan de mareting, acesta poate fi o unealta folositoare ce te va ajuta sa iti faci o idee despre situatia ta actuala, scopurile si planurile tale de viitor din punct de vedere profesional. Indiferent daca esti in cautarea unui loc de munca sau, iti doresti sa evoluezi din punct de vedere profesional , o strategie de marketing cu siguranta te va ajuta sa iti atingi scopul.

Daca ai dificultati in elaborarea si implementarea unei astfel de strategii de marketing iata cativa pasi simpli ce te vor ajuta sa iti conturezi planurile.

  1. Contureaza scopul misiunii tale.

Stabilirea scopului este primul pas ce trebuie facut. Aici vei stabili obiectivele tale profesionale, telul atat in cariera cat si in plan personal. De asemenea, ar trebui sa raspunzi la 2 intebari: “ la ce nivel ma aflu in cariera?”, “ Ce trebuie sa fac pentru a-mi atinge scopurile si a evolua ?” acestea sunt doua intrebari fundamentale la care trebuie sa raspunzi inainte de a incepe cautarea unui loc de munca.

  1. Examineaza-ti atat calitatile cat si defectele

Este important sa faci acest lucru deoarece te va ajuta sa descoperi care sunt oportunitatile care se potrivesc cel mai bine nevoilor tale si care sunt aspectele pe care le poti imbunatati la tine.

Pentru a-ti evalua calitatile e nevoie sa arunci o privire la pregatirea pe care o ai, care sunt aptitudinile la care excelezi si care sunt cele la care esti mai slab. Acestea sunt valori care te vor ajuta sa iti construiesti brandul personal. In continuare, dupa ce iti evaluezi defectele, trebuie sa te gandesti la ce poti faci pentru a evolua si a-ti imbunatati aptitudinile, astfel incat sa fii cu un pas inaintea concurentei tale. Tot in acest punct iti poti evalua brandul personal, determinand astfel daca sunt anumite aspecte ce are trebui modificate sau sterse.

  1. Identifica oportunitatile ce se potrivesc nevoilor tale

Dupa ce ti-ai examinat calitatile si defectele, este timpul ca, in functie de acestea, sa alegi oportunitatile care ti se potrivesc cel mai bine. Ar trebui sa ai deja o idee despre ce tip de loc de munca se afla in concordanta cu insusirile, ideile, si aptitudinile tale. Astfel, atunci cand  analizezi optiunile trebuie sa iei in considerare in ce mediu te-ai integra cel mai bine, domeniul sau industria in care vrei sa lucrezi, tipul de organizatie care se potriveste filosofiei tale. Tinand cont de toate acestea iti va fi mult mai usor sa iti optimizezi cautarea, marindu-ti sansele de a te pune in legautra cu profesionisti din domeniul dorit, de a-ti “targeta” strategia de marketing.

  1. Implementeaza promovarea brandului tau personal

O data ce ai stabilit obiectivele si strategia planului tau de marketing, poti incepe promovarea brandului tau personal. Promovarea brandului personal este o parte importanta a strategiei de marketing, ideea este simpla: trebuie sa te faci vazut. Pe site-urile de socializare, bloguri, site-uri de specialitate trebuie sa apara continut relevant despre tine ca potential angajat. Astfel iti va fi mai usor sa te pui in legatura cu persoane ce activeaza sau au legatura cu domeniul de activitate in care doresti sa te angajezi.

  1. Evalueaza succesul avut de strategia ta de marketing.

O data ce tu-ai implementat strategia de marketing este necesar sa evaluezi periodic succesul acesteia. Este important sa faci asta deoarece te va ajuta sa iti imbunatatesti strategia pe parcurs. Poti evalua strategia ta de marketing in functie de cate cunostiinte ti-ai facut in domeniu, la cate interviuri ai fost invitat si cate oferte de a te angaja ai primit. Daca numarul de ai primit putine oferte de angajare si ai fost la un numar mic de interviuri, cu siguranta este un semn ca ceva trebuie schimbat in strategia ta. Daca dimpotriva ai primit multe oferte, atunci cu siguranta esti pe drumul cel bun si strategia ta de marketing a dat roade.

 

Cei 4 P si marketingul personal

  • Produsul esti tu. Fie ca ne place sau nu, avem toate caracteristicile unui produs. Trebuie sa te consideri ca un produs total. Plecand de la aceasta premiza, trebuie sa actionezi asupra cumparatorului (potential angajator, sef etc.) ca produs fizic (prin intermediul tuturor caracteristicilor tale fizice), produs psihologic ( suma elementelor care iti sunt proprii si iti ofera unicitate) si produs social ( prin valorizarea elementelor sociale care te reprezinte cum ar fi: character, prestigiu, rang, pozitie sociala). Trebuie sa corelezi toate aceste caracteristici si sa le prezinti ca pe elemente de care o organizatie poate profita.
  • Pret. Intre pretul pe care noi ni-l stabilim si increderea de sine exista o relatie stransa. Ceea ce face extreme de greu sa gasim pretul perfect. In cele mai multe cazuri oamenii au o parere proasta despre ei insisi astfel, au tendinta de a se subestima atunci cand isi fixeaza un pret, ori au o incredere de sine exagerata si se supraestimeaza. Evident exista si exceptii, totusi, trebuie sa fim foarte atenti atunci cand ne fixam un pret pentru a ne asigura ca ne estimam bine adevarata valoare. In caz contrar putem avea multe de pierdut, ori ne subestimam si acceptam un salariu prea mic, ori ne supraestimam si pierdem postul din cauza pretentiilor exagerate.
  • Plasament sau distributie. Dupa ce iti prezinti produsul (pe tine) si ti-ai stabilit un pret, trebuie sa iti prezinti produsul in fata potentialilor clienti. Distributia poate insemna sa mergi la conferinte si la cat mai multe intalniri, sa cunosti oameni, sau poate insemna sa apari pe niste liste de experti in domeniul tau. Atentie! Asta nu e neaparat promovare atunci când vorbim de branding personal. Simplul fapt ca esti acolo nu iti garanteaza ca vei fi ai apreciat. Pentru asta ai nevoie de o promovare buna.
  • Bineinteles ca nu putem vorbi de advertising clasic. Brandingul personal presupun in proportie de 90% “vanzari directe”. Avem produsul, pretul stabilit, si am distribuit produsul mergand la conferinte, si in locuri in care gasim persoane interesate de produsul nostru. Urmeaza promovarea, adica vanzarile directe. In acest moment trebuie sa dai tot ce ai mai bun pentru a-ti prezenta produsul, a-ti justifica pretul si pentru a demonstra clientilor(angajatorilor) ca toate acestea se coreleaza si formeaza produsul perfect pentru ei.

Cei 4 P ai marketingului formeaza un mix ce se aplica fara indoiala si in strategia de marketing personal. Aceste elemente trebuie sa fie perfect corelate pentru a da rezultate. Nu este sufcient sa ne prezentam ca pe un produs bun, nu este suficient ca ne-am promovat foarte bine, nu este suficient ca ne-am autoevaluat corespunzator si am stabilit clar un pret corect. Pentru a ne asigura succesul trebuie sa le avem pe toate. Trebuie sa imbinam, sa imbunatatim si sa modificam cei 4 P in mod constant, pentru  a ne asigura ca acestia corespund nevoilor clientilor (angajatorii).

In concluzie, strategia de marketing personal este un element important, ce influenteaza in mod radical procesul de cautare a unui loc de munca. Iar in final se reduce totul la imaginea pe care o prezinti angajatorilor si sefilor tai. Niciodata in istoria omenirii nu a contat atat de mult sa ai o imagine buna si sa te asiguri ca ceilalti percep despre tine ceea ce tu vrei sa perceapa. Atentie insa, acesta nu inseamna ca este important sa ai o imagine buna care sa nu fie sustinuta de aptitudini. Clientii, partenerii si sefii tai, vor descoperi mai devreme sau mai tarziu formele fara fond si vei fi taxat pentru lipsa de integritate. Astfel este foarte important sa apreciezi corect si sa corelezi toate elementele pe care le folosesti in strategia ta de marketing.( imaginea, aptitudine, pret)

sursa foto

Comment (1)

  • Ora Exacta

    Buna pagina. Super continut, la fel si design. Intr-un cuvant, aveti un site cu care va puteti mandri!

    reply

Reply