19
Nov

0
img-5375

Povesti de succes ale basarabenilor in Romania II-fratii Brovcenco

Originari din Basarabia, Andrei si Vasile Brovcenco au dezvoltat o afacere de succes in Romania in urma careia au reusit sa realizeze venituri de 235.000 de euro si un profit de circa 90.000 euro anual. Acestia detin un studio de animatie 3D si Framebreed in cadrul caruia au ajuns sa creeze cele mai cunoscute proiecte de animatie din Romania, dar si din lume.

Povestea a inceput in anul 2009  cand cei doi si-au deschis studioul intr-un apartament, avand ca echipament doar doua laptopuri. In primele 6 luni singurii angajati ai companiei au fost doar Andrei si Vasile, acum insa, dupa 5 ani, cei 10 angajati ai companiei creeaza cele mai cunoscute personaje din advertising-ul autohton, dar si din afara granitelor. Mai mult, echipa celor doi frati a creat efectele speciale ale unor filme cunoscute si distribuite in toata lumea.

 Inclinatiile artistice ale lui Andrei, care este licentiat in Regie Film si TV in cadrul Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica “I.L. Caragiale” se imbina cu abilitatile tehnice ale lui Vasile care a absolvit Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadru Politehnicii din Bucuresti, pentru ca hobby-ul celor doi sa se transforme intr-o afacere de suces.    In timp ce Andrei se ocupa de partea de project management, fratele sau este strategul , ocupandu-se si de partea de comunicare.

Prima mare realizare a celor doi a fost castigarea premiului Animation Reward in cadrul concursului international organizat de forumul GCSociety. Premiul a fost obtinut pentru scurtmetrajul “The Steampork”, ce are drept personaj principal un porc din metal care zboara, pe baza de aburi, intr-o lume desertica. Premiul ia facut vizibili pe cei doi basarabeni in randul potentialilor clienti, atragand astfel urmatoarele proiecte. Astfel au urmat animatii pentru spoturi ale Romprest, Pepsi si lantul de magazine Plus, printre primele realizate pe piata locala. Numarul proiectelor celor doi a crescut treptat si se situeaza astazi la aproximativ 2 pe luna, fluctuand desigur in functie de complexitatea acestora. Proiectul realizat pentru televiziunea Americana Nickelodeon de exemplu, a necesitat o perioada de munca de 8 luni, timp in care toti angajatii au fost angrenati in realizarea proiectului.  Rezultatul final? “ SpongeBob Square Pants: The Great Jelly Rescue 4D”-prima reprezentare 3D a unuia din cele mai cunoscute personaje de animatie din Statele Unite ale Americii, care pana la momentul respective fusese reprezentat doar in 2D.

 Mai mult de jumatate din proiectele Framebreed  sunt destinate pietelor straine din SUA, Italia, Franta, Turcia, Anglia, Germania, Ucraina sau Dubai. Astfel proiectele Framebreed in Romania au reprezentat doar 40% din volumul total de munca, in 2013 de exemplu, cele mai multe proiecte fiind realizate pentru Hollywood. Tot in 2013 cei doi au lucrat la interfata digitala a filmului “The last stand” ce are ii are ca vedete pe Arnold Schwarzenegger si Forest Whitaker.

 Vasile si Andrei au mai colaborat si cu cei de la platforma LinkedIn, lansand jocul interactiv Career-a-pult. In cadrul jocului profesionistii inregistrati se “lupta” in profiluri profesionale cu colegii sau prietenii.

Pe baza portofoliului pe care si l-au format, cei doi frati au patruns si pe piata autohtona de productie publicitara, avand colaborari pentru realizarea de reclame cu Saatchi & Saatchi, McCann Erickson, Graffiti BBDO, Propaganda, NextAdvertising.

sursa foto

No Comments

Reply