27
Aug

0
curriculum-vitae-creativos

Elaborarea CV-ului parte importanta in procesul de angajare

In fiecare etapa a carierei profesionale exista o perioada cand dorim sa ne axam pe alte oportunitati, fie in cadrul aceluiasi angajator, fie catre un potential angajator.

Pentru a ne putea promova si implicit a avansa in functia dorita, trebuie sa fim constienti de instrumentele pe care le avem la dispozitie.

Astfel, CV-ul reprezinta un element esential in cariera deoarece  poate face diferenta intre noi  si ceilalti concurenti de pe piata fortei de munca.
CV-ul reprezinta un element foarte important in cariera pentru ca prin intermediul lui ne putem face remarcati si  ne putem promova indirect.

Trebuie sa tinem cont de faptul ca CV-ul trebuie sa aduca ceva nou, sa se deosebeasca prin elemente noi de CV-urile celorlalti aplicanti, trebuie sa fie eliminate elementele comune si care nu avantajeaza sau nu ne scot in evidenta. Acesta este totodata primul moment in care angajatorul ne cunoaste indirect si reprezinta primul indiciu asupra faptului ca am putea fi un potential angajat. CV-ul trebuie sa starneasca interes inca din primele minute. Daca acest lucru nu se intampla, sansele scad si pot deveni chiar nule. De aceea, trebuie sa incercam sa comprimam esentialul din experienta profesionala si sa eliminam elementele inutile.

In cele ce urmeaza, vom prezenta cateva elemente ce va pot folosi in construirea unui CV elocvent:

  • Datele de contact – atasarea pozei este recomandata doar atunci cand domeniul in care doriti sa lucrati este relatii cu publicul, pentru ca in acest domeniu se pune accentul si pe aspectul fizic insa, in ceea ce priveste alte domenii, este recomandat sa nu atasam clasica poza. Altfel spus, este nevoie ca viitorul angajator sa acorde o maxima atentie elementelor care ne recomanda si mai putin infatisarii. In ceea ce priveste adresa de email, trebuie sa ne asiguram ca avem o adresa cat mai profesionala pentru a inspira incredere. Daca nu detinem o astfel de adresa ne putem crea una, de preferat fiind o varianta tip nume si prenume, cat mai simpla. Nu trebuie sa uitam sa mentionam un numar de telefon pe care putem fi contactat. In masura in care detinem mai multe telefoane, este recomandat sa  mentionam un singur numar de telefon (preferabil cel personal), pe care sa il avem in permanenta la noi.
  • Experienta profesionala – trebuie sa contina toate locurile de munca pe care le-am avut pana in momentul completarii CV-ului, numele angajatorului, perioada in care am activat in cadrul companiei respective precum si pozitia pe care am ocupat-o. Fiecare pozitie pe care am ocupat-o de-a lungul timpului trebuie sa contina o parte de responsabilitati, precum si o parte de realizari. Partea de responsabilitati este importanta deoarece ii va crea potentialului angajator o imagine de ansamblu asupra experientei noastre profesionale. In cadrul rubricii de realizari nu este obligatoriu sa trecem doar realizarile care s-au concretizat (cresterea cifrei de afaceri, un numar de parteneriate incheiate, depasirea unui target etc). Putem mentiona de exemplu implicarea noastra in solutionarea unei probleme ce ameninta existenta firmei, implicarea noastra intr-un proiect deosebit sau orice alta activitate in care am fost implicati si care ii poate conferi potentialului angajator o imagine cat mai favorabila in ceea ce ne priveste.
  • Studiile, diplomele si certificarile - reprezinta de asemenea, o parte foarte importanta in crearea unei imagini de asamblu a angajatorului in ceea ce ne priveste. Astfel, trebuie sa ii acordam atentie din mai multe puncte de vedere. In primul rand trebuie sa fim atenti la ordinea in care mentionam studiile/ certificarile/ diplomele obtinute de-a lungul timpului. Sortarea acestora si mentionarea lor in ordine descendenta, bineinteles, din punct de vedere al importantei, poate aduce un plus valoare.  Nu trebuie sa uitam sa mentionam intotdeauna doar elementele relevante, de exemplu daca liceul nu este unul pe specialitatea pe care ne-am construit cariera, nu este cazul sa il mai mentionam dar, daca titlul lucrarii de licenta are legatura cu experienta profesionala, il putem mentiona.
  • Anexele CV-ului – Documente care sa ateste studiile, formarea profesionala, scrisori de recomandare, referinte, documentele anexate sa fie intotdeauna copii conforme cu originalul. Nu atasati niciodata documente originale. In cazul in care angajatorul doreste sa consulte documentele originale o va putea face in cadrul unei intalniri personale.

Un CV profesionist si performant trebuie sa fie usor de citit, trebuie sa-i permita angajatorului ca in cateva secunde sa-l citeasca pe diagonala si sa retina, in mare, cine sunteti, ce ati facut si unde, fara sa fie nevoit sa citeasca in detaliu tot continutul CV-ului.

CV-ul este un document in care ati investit foarte mult, care prezinta viata voastra in maxim doua pagini. Este foarte important sa-i acordam toata atentia noastra caci este mai mult decat o simpla prezentare. Angajatorul incearca sa gaseasca in CV informatii care corespund in mod clar job-ului propus. Trebuie sa adaptam continutul CV-ului in asa fel incat sa avem un CV personalizat job-ului si companiei, care sa contina cat mai multe competente mentionate in anuntul de angajare.

sursa foto

No Comments

Reply