10
Feb

0
070-free-social-media-icons-vector

Cum te poti folosi de Social Media in cariera

Gasirea unui loc de munca poate fi o adevarata provocare, fie ca esti proaspat absolvent de facultate sau pur si simplu iti doresti o schimbare in cariera. Pentru a trece cu bine de aceasta provocare utilizam diferitele metode si platforme prin care ne putem gasi un loc de munca, fie ca e vorba de site-urile de recrutare, site-ul companiei vizate sau reteaua de cunostinte.

Datorita popularitatii si versatilitatii crescande social media a devenit un instrument important, utilizat de catre companii  pentru recrutarea specialistilor sau a candidatilor cu potential. Cei care recruteaza pot cauta pe site-urile de socializare o anumita informatie despre candidati, informatie care ii poate determina sa te cheme la un interviu, sau chiar sa te angajeze. Astfel, ii este indicat unui tanar absolvent de facultate sa isi creeze un profil profesional pe site-urile de socializare care nu trebuie sa fie confundat cu cel folosit in scopuri personale.

Construirea profilului profesional

Pentru intocmirea unui profil profesional, sunt disponibile 3 variante:

  • Construirea propriului site;
  • Construirea unui blog;
  • Utilizarea site-urilor de specialitate.

Profilul profesional trebuie sa cuprinda informatiile tale personale, experienta pe care ai acumulat-o, studiile si calificarile dobandite, iar un atu il poate reprezenta prezenta recomandarilor pe care le primesti de la fosti colaboratori, sefi sau colegi de munca. Printre beneficiile pe care ti le aduce un asemenea profil se numara cresterea vizibilitatii tale online si construirea unei carti de vizite cu ajutorul careia te promovezi, gratuit.

Retelele sociale

Retelele de socializare reprezinta in ziua de azi cele mai utilizate cai de comunicare si, mai ales de promovare. In momentul de fata, reteaua de socializare Facebook inregistreaza, in Romania, aproximativ 5 milioane de utilizatori, LinkedIn aproximativ 530.000 iar Twitter putin peste 50.000.

LinkedIn reprezinta cea mai mare retea de socializare profesionala. Prin intermediul acestei platforme poti intra in contact cu specialisti din domeniul tau, potentiali angajatori si iti poti crea noi contacte. Important este insa, nu doar sa ai conexiuni, ci sa faci parte dintr-o retea activa, sa fi informat in legatura cu ce se intampla in domeniul tau de activitate si sa iti adaptezi profilul in mod constat pentru a fi in concordanta cu cererile angajatorilor.

De asemenea, si Facebook poate fi utilizat pentru a gasi noi oportunitati de angajare sau de dezvoltare a carierei tale profesionale. In acest sens trebuie sa acorzi maxima importanta pozei tale de profil, precum si informatiilor mentionate, care trebuie sa aiba caracter profesional. Daca vizezi angajarea in cadrul unei anumite companii ce are cont de Facebook ii poti da like astfel, vei fi la curent cu toate noutatile postate de compania respectiva.

Desi este un site de socializare popular in lume, Twitter nu este momentan la fel de utilizat si in Romania. Totusi iti poti crea un cont si poti profita de faptul ca multe companii publica anunturi de angajare si pe pagina lor de Twitter.

Indiferent de reteaua de socializare pe care o utilizezi, dezvoltarea unei retele de contacte este un pas important pe care trebuie sa il faci atunci cand iti cauti un loc de munca. Iata cateva etape pe care le poti parcurge pentr a-ti maximiza efortul :

  • Intra in grupuri profesionale ce au legatura cu domeniul care te intereseaza. Astfel vei fi la curent cu evenimentele organizate de diferitele companii din domeniu, avand posibilitatea sa intalnesti oameni cu experienta in domeniu.
  • Contacteaza specialisti in domeniul pe care il vizezi. Intr-un mod cat mai diplomat si mai concis, iti poti exprima dorinta de a afla anumite informatii despre un domeniu sau un anumit loc de munca sau, poti solicita ajutorul in ceea ce priveste o problema pe care ai intampinat-o.
  • O data ce ti-ai stabilit o retea de cunostinte, trebuie sa intretii relat Spre exemplu, daca un specialist cu care ai intrat in contact te-a ajutat cu un sfat, il poti tine la curent cu evolutia lucrurilor.

Beneficiile utilizarii social media

  • Obtinerea de informatii utile despre evenimente, noutati sau persoane importante din domeniul pe care il vizezi.
  • Gasirea anunturilor de recrutare care nu sunt postate pe site-urile de recrutare. Unii angajatori prefera utilizarea site-urilor de socializare, multumita vizibilitatii candidatului, precum si inlesnirii procesului de comunicare. De asemenea, in felul acesta iti maresti sansele de a gasi locul de munca pe care il vizezi.
  • Construirea brandului personal. Fiind activ pe social media, iti creezi o imagine , un brand. Trebuie sa iti cultivi brandul in mod constant, sa ai CV-ul actualizat in mod constant si sa dovedesti prin imaginea pe care o afisezi ca esti omul potrivit pentru locul de munca la care ai aplicat.
  • Interactiunea cu specialisti. Prin intermediul conexiunilor pe care ti le creezi, te asiguri ca esti la curent cu noutatile, problemele si joburile din domeniul tau.

Promovarea produselor si serviciilor tale potentialilor clienti/angajatori. Cu cat iti creezi o retea mai vasta, cu atat mai mari vor fi sansele tale de a-ti gasi un loc de munca sau, de a-ti vinde capacitatile, cunostintele sau know-how-ul .

  • Obtinerea de informatii utile despre evenimente, noutati sau persoane importante din domeniul pe care il vizezi.
  • Gasirea anunturilor de recrutare care nu sunt postate pe site-urile de recrutare. Unii angajatori prefera utilizarea site-urilor de socializare, multumita vizibilitatii candidatului, precum si inlesnirii procesului de comunicare. De asemenea, in felul acesta iti maresti sansele de a gasi locul de munca pe care il vizezi.
  • Construirea brandului personal. Fiind activ pe social media, iti creezi o imagine , un brand. Trebuie sa iti cultivi brandul in mod constant, sa ai CV-ul actualizat in mod constant si sa dovedesti prin imaginea pe care o afisezi ca esti omul potrivit pentru locul de munca la care ai aplicat.
  • Interactiunea cu specialisti. Prin intermediul conexiunilor pe care ti le creezi, te asiguri ca esti la curent cu noutatile, problemele si joburile din domeniul tau.

Promovarea produselor si serviciilor tale potentialilor clienti/angajatori. Cu cât iti creezi o retea mai vasta, cu atât mai mari vor fi sansele tale de a-ti gasi un loc de munca sau, de a-ti vinde capacitatile, cunostintele sau know-how-ul .

No Comments

Reply